行書店係我o既嗜好,因為我都幾鍾意睇書。無睇開投資書之前,我都幾鍾意睇少說和歷史類o既書,睇得多自然能夠睇得快。但係當近排睇得多分析性的投資書, 就發現自己就算真係睇得好快都無用,因為唔似小說或者歷史書咁容易吸收,睇完就等於無睇過,完全唔掂。行尚書房見到一本大陸書《六色螢光筆學習法》,覺得 好似對我的“閱讀理解"有 D 幫助,就花了 25 蚊買黎睇下。

本書內容重點係:教你點樣讀經歷,教你點樣用 6 種螢光筆去間重點,一隻色代表一類重點。你間重點的同時,你會不知不學將文章的內容分析和分類,達到深刻理解的目的。而當你翻看第二次的時候,因為重點已經分類清楚,自然能夠快速溫習。以下係各種顏色所代表的重點:

  • 定義 - 粉紅色
  • 假設 - 藍色
  • 分析 - 黃色
  • 結論 - 橘紅色
  • 優勢 - 綠色
  • 缺憾、問題點 - 紫色

睇 完之後,我當然第一時間去試下啦,不過係書店我並搵唔到一套 6 色的螢光筆,而且散買都幾貴o下,唯有將價就貨,買了一套 Pilot 的 5 色 Spotliter 2 試下,Total $38 。由於我得 5 色的關係,而且我買的螢光筆顏色都唔同,又鑑於我讀o既唔係經濟書,作者的定義我覺得唔係咁o岩我用,於是就係分類方面改少少,並重新將顏色定義。

  • 重點、概念、總結 - 橙色
  • 分析、假設 - 黃色
  • 事實、例子、經歷、敘事 - 藍色
  • 建議、做法、好處 - 綠色
  • 失敗例子、壞榜樣、警戒 、Warning、疑問、壞處 - 粉紅色

其實點定義好睇個人需要,個個人都未必要一樣。自從用過呢種方法讀書之後,係明顯睇書睇慢o左好多,但就會 Keep 住你個腦去諗o野,由一個被動閱讀的情況轉變成主動閱讀,容易入腦,可以一試呀。

5 Comments:

  1. Matthew Lai said...
    @o@ 你唔試下又點知呢…
    Matthew Lai said...
    花晒唔緊要架,最重要係吸收到書o既內容丫嘛,而家我讀書“唔間唔安落",要本書花晒才覺得滿足。@o@
    Matthew Lai said...
    當然有唔同啦,我塊面同你塊面都唔同,間你塊面我會滿足o的
    Matthew Lai said...
    好丫,無問題,不過你畫完,要比我畫返。

    我咁o既款,點畫都無乜所謂。不過你本身係靚女,比我畫花o左,點諗都係你蝕底o的。哈~
    Matthew Lai said...
    Crystal,

    對唔住,我錯手 Delete 了你的 Comment >_<

    其實我是想寫"女仔",唔知點解神推鬼拱下寫o左"靚女" :P

Post a Comment



較新的文章 較舊的文章 首頁